piątek, 30 maja 2014

tutorial "jak zrobić szydełkowego misia" cz.I

Witam,
dziś pierwsza część kursu jak zrobić misia :)

Najpierw kilka słów wstępu
jeśli chodzi o szydełkowe misie ważną a może najważniejszą rolę odgrywa dobrze dobrana włóczka,  akryl jest ok, ale lubi się mechacić i czasami te włoski przeszkadzają szczególnie jak miś ma służyć do zabawy czy zasypiania. Jest też akryl merceryzowany gładszy i nie mający tylu włosków który jest dostępny w Polsce. Ja ostatnio wybieram mieszankę akrylu z bawełną która jest miła w dotyku i tak się nie mechaci plus jeszcze  te śliczne kolorki :)

Do mojego dzisiejszego misia (i wszystkich innych) wybrałam szydełko 3,5 mm oraz włóczkę akrylową w dwóch kolorach  róż i fiolet. Potrzebny będzie też: znacznik ( mój to zwykła zawieszka od firanek kupiona 0,20 gr) dwa czarne guziczki na oczka, dwa różowe guziczki, tasiemka i wypełniacz ( ja używam poduszek z wypełnieniem - poliester antyalergiczny) oraz troszkę czarnej włóczki na nosek buźkę itd.


Cały miś zrobiony jest półsłupkami 
Legenda moich oznaczeń:
O - tzw.  magic ring 
I - półsłupek
^^^ - dwa półsłupki w jednym oczku (dodajemy)
vvv- dwa półsłupki zbieramy razem (odejmujemy)
 w kursie nie będę opisywać dokładnie wzoru bo myślę że każdy kto  robił cokolwiek na szydełku świetnie poradzi sobie z samym schematem :)

GŁOWA
Zaczynamy:
Fioletową włóczką robimy głowę 
1. O - 6 _ sześć półsłupków w magic ring 


 2. ^^^ x 6- 12 ( dwa półsłupki w każdym oczku)


 3.I ^ - 18 ( półsłupek, dwa półsłupki w jednym oczku )


 4. II ^- 24
5. III ^ - 30
6. IIII ^ - 36
7. IIIII ^ - 42
8. IIIIII ^ - 48

9.-14. przerabiamy na około (bez dodawania już)

15. IIIIII v ( 6 półsłupków i dwa zbieramy razem)
16.IIIII v
17.IIII v
18.IIIv
19. przerabiamy na około
20. II v
21. przerabiamy na około
 i to jest koniec ostanie oczko robimy ścisłe (same oczko bez dobierani nitki) przewijamy nitkę do wewnątrz robimy supełek i tyle
 
Teraz już możemy wypchać naszą głowę


 CIAŁO
Do ciała biorę różową i fioletową (paseczki)
1. O- 6
 2.^^^ x 6- 12 ( dwa półsłupki w każdym oczku)
 3.I ^ - 18 ( półsłupek, dwa półsłupki w jednym oczku )
 4. II ^- 24

5.III ^ - 30(teraz w tym rzędzie od pierwszego półsłupka  zmieniamy na fiolet )
6.IIII ^ - 36 (fiolet)


(zmieniając kolor nie obcinamy nitki tylko lekko napinamy -  tak to wygląda z lewej strony)

 7. -14. przerabiamy na około zmieniając kolor co dwa rzędy 


15.IIII v - ( 4 półsłupki i dwa zbieramy)
16. na około
17.III v 
18.-20. - na około
21. II v 
22. na około
i tu jest koniec kończymy jak przy głowie , ale zostawiamy dość spory kawałek włóczki bo nim przyszyjemy głowę do ciała
wypełniamy
i przyszywamy
i tak wygląda końcowy etap tej części pracy


NOGI
Tutaj też użyjemy  obydwu kolorów
Najpierw róż
1. O- 5
2. ^^^ - 10
3. I ^ - 15
4. II ^ -20
5. III ^ - 25
teraz zmieniamy kolor na fiolet
6. - 9. - przerabiamy na około


10. III v ( 3 półsłupki i dwa zbieramy)
11. - 14. - przerabiamy na około 
15. II v
16. - 23. - przerabiamy na około
24. II v
25. - 28. - przerabiamy na około
i to jest koniec, zakańczamy oczkiem ścisłym i zostawiamy spory kawałek włóczki do przyszycia


W ten sam sposób robimy droga nogę i obie wypychamy

Teraz każdą nogę zszywamy w ten sposób

i ściągamy nitkę
następnie przyzywamy nogi

tak wygląda koniec tego etapu


W następnej części pokaże ręce, pyszczek i uszy
To jest mój pierwszy kursik więc wszystkie uwagi są mile widziane bo nikt nie jest nie omylny :)
Mam nadzieje że jest do tej pory w miarę zrozumiały i przejrzysty :)

63 komentarze:

  1. Jak dla mnie kursik super.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. super :) ja na razie raczej tasma bawelniana a z wloczki mniej ale czas sie przelamac :) trzyma mnie jeszcze troche obawa po pierwszym i ostatnim lisie jakiego zrobilam i przejscia tak mi wyszly ze u panie :) ale dzieki za podpowiedz co do znacznika. ja uzywalam agrafki a na to nie wpadlam jakos :) pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oryginalne znaczniki jak dla mnie są dość drogie a haczyk do firanek jest grubszy ale dobrze spełnia swoją funkcje a i lubią się gubić więc strata nie duża

      Usuń
    2. Fajny tutorial, na pewno spróbuję. A zamiast znacznika używam spinaczy kolorowych do papieru, też się dobrze sprawdzają. Pozdrawiam Karolina

      Usuń
  3. Piękna sesja, dobry tutorial :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Absolutnie muszę spróbować choć nie wiem czy się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam zapał i talent!!! ja to mam "dwie lewe ręce " do szydełkowania, haftowania, robienia na drutach :):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję za tutka. Ja z pewnością skorzystam. A nie łatwiej by Ci było robić głowę i brzuszek jednym ciągiem? W sensie aby nie zszywać tylko jedną nitką robić. Ja przynajmniej tak robię. Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za tutka. Ja z pewnością skorzystam. A nie łatwiej by Ci było robić głowę i brzuszek jednym ciągiem? W sensie aby nie zszywać tylko jedną nitką robić. Ja przynajmniej tak robię. Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz jakoś tak się nauczyła i tak mi zostało, ale nie omieszkam spróbować :)

      Usuń
  8. piękne te misie..ahh chciałabym zrobić takie niestety nie rozumiem tych schematów. Mam 14 lat i dopiero zaczynam zabawę z szydełkiem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne Misie! oczarowały mnie, aż mi trudno zebrać myśli..... 'strach' myśleć co będzie jak pokaże je dzieciom :))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo się cieszę że się przydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny tutorial muszę kupić wloczke o będę próbować :) bo dzieciaki bardzo chcą :) pozdrawiam Kornelia

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziekuję za świetny kursik robienia miśia.Właśnie muszę zrobić coś podobnego i filmik mi pomoże.Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja prosze o pomoc... bo robie i jakos mi za duzo tych polslupkow wychodzi, z jednego robie jesden, z kolejnego dwa, potem znowu jeden, ale mi za duzo tych polslupkow i zamiast glowy wychodzi falowana spodnica :( pomocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w każdym kolejnym rzędzie trzeba zwiększać kolejno ilość pojedyńczych półsłupków , aż dojdziemy do momentu gdy już nie dodajemy tylko robomy na około. w raźie dlaszych wątpliwości poszę pisać :)

      Usuń
  14. Bardzo fajnie to przedstawiłaś :) dla mnie turtorial badrzo zrozumiały.

    OdpowiedzUsuń
  15. A jeśli chciałabym zrobić misia większego? To jak powiększyć schemat? Będę wdzięczna za pomoc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo dajemy grubszą włóczkę i wtedy większe szydełko albo dodajemy dodatkowe rzędy oczek, trzeba kombinować :)

      Usuń
  16. Dzięki mojej koleżance rozszyfrowałam wzór. Czuje się tępa włóczkowo :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja szydelkuje 3 lata ale jakos te znaczniki dlamnie niezrozumiale i mie bardzo wiem co przeczytala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są to moje oznaczenia legenda jest pod pierwszym zdjęciem

      Usuń
    2. Jak sie weznie szydelko do reki i zacznie robic, wszystko staje sie jasne. Super kursik. Dziekuje, dzieki temu kursikowi robie juz 4 misia. Dwa mozna obejrzec na moim blogu zapraszam.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. A gdy jest |||^ to robimy trzy pólslupki i czwarty to podwójny czy dwa polslupki i trzeci to podwójny bo ja robila że trzeci to podwójny i szybciej mi wyszła końcowa dziurka łączonca glowe z tułowiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. III ^ to trzy półsłupki a czwarty podwójny

      Usuń
    2. Dziękuję następny misiek będzie poprawniejszy bo teraz mój jest trochę mały i krzywy

      Usuń
  22. A czy mogłaby Pani napisać ile metrów włóczki potrzebne jest, aby wykonać misia? A także ile potrzeba wypełnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 160 m powinno wystarczyć a wypełnienia myślę że ok 150 - 200 g ( ciężko mi powiedzieć gdyż kupuje na kilogramy)

      Usuń
  23. Te misie są takie urocze, że postanowiłam się nauczyć robić na szydełku :) zaczęłam wczoraj dopiero, dlatego mam pewnie bardzo głupie pytaniem, bo nie do końca ogarniam te zapisy...
    czy taki zamis: III ^ - 30 oznacza, że robię dwa półsłupki a w trzecim podwajam?? czy robię 3 w jednym??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzy pół słupki w czwartym podwójne

      Usuń
    2. jeśli dopiero się Pani uczy polecam filmiki na you tubie warto pooglądać jak ktoś robi cokolwiek to pomaga w początkach :)

      Usuń
    3. dziękuję bardzo! doszłam do tego, jak zaczęłam robić, miałam jakieś zaćmienie w zrozumieniu legendy :)
      Główkę mam już zrobioną :)

      Usuń
  24. Hej skorzystałam z twojego tutoriala i mam mały mętlik niby mis wyszedł uroczo ma 25cm Ale drugi wychodzi większy może będzie mieć 30-35cm :)moje pytanie z twojego tutorialu jakiej wielkości ma wyjść mis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko zalezy od grubosci wloczki, rozmiaru szydelka i tego jak bardzo wypchamy misia

      Usuń
  25. Ten tutorial to strzał w dziesiątkę. Przystępny nawet dla początkujących. Stosuję podobny zapis wzorów, tylko literki v są u mnie odwrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jesteś WIELKA , od dłuższego czasu chciałam mojej wnusi zrobić takiego misia i dzięki Tobie za pośrednictwem Joli z babojola mam . Dziękuję bardzo !

    OdpowiedzUsuń
  27. Aniu mam pytanko - I ^ - 18 ( półsłupek, dwa półsłupki w jednym oczku ) , a ja robię tak jeden półsłupek i 18 półsłupków w jednym oczu ? czy to tak ma być - Pomocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w jednym oczku- półsłupek, w drugim oczku- dwa półsłupki i tak na zmianę. w sumie na około jest ich 18

      Usuń
  28. Aniu mam jeszcze pytanie jak odejmujemy to lecimy cały rząd tak i potem następny ? 15. IIIIII v ( 6 półsłupków i dwa zbieramy razem) i potem następny o 5 słupków i znowu cały rząd ?

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam czy moge zakupic wzor na lawendziaki?

    OdpowiedzUsuń
  31. Coś pięknego! Zaczynam właśnie przygodę z szydełkiem - ale już mam cel - takie miśki! Chcę chcę chcę!!!!! :) Dam radę! Najpierw jednak podstawy! Ciekawe kiedy stworzę pierwsze dzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Cudowny miś, klarowny, przejrzysty tutorial, zaraził mnie. Robię swojego misia, a jak mu zrobić pysio ?

    OdpowiedzUsuń
  33. Super misiu ale nogi bym przyszyła nie zakańczając je tylko na okrągło. Ja robię kaczuszki i tak przyszywam im nóżki, lepiej wyglądają. Pozdrawiam,reszta super.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jak zrobić misia z włóczki z alpaki https://alewloczka.pl/pl/c/Wloczki-z-alpaki/2 to jest dopiero pytanie :) No ale bardzo ciekawy i pomocy poradnik w szczególności dla początkujących.

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo mi się podoba. Pani Aniu cały czas podziwiam wszystkie Pani misiaczki. Breloczek który mam od pani bardzo się wszystkim podoba. Czekam na pani nowe prace.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)