piątek, 30 maja 2014

tutorial "jak zrobić szydełkowego misia" cz.I

Witam,
dziś pierwsza część kursu jak zrobić misia :)

Najpierw kilka słów wstępu
jeśli chodzi o szydełkowe misie ważną a może najważniejszą rolę odgrywa dobrze dobrana włóczka,  akryl jest ok, ale lubi się mechacić i czasami te włoski przeszkadzają szczególnie jak miś ma służyć do zabawy czy zasypiania. Jest też akryl merceryzowany gładszy i nie mający tylu włosków który jest dostępny w Polsce. Ja ostatnio wybieram mieszankę akrylu z bawełną która jest miła w dotyku i tak się nie mechaci plus jeszcze  te śliczne kolorki :)

Do mojego dzisiejszego misia (i wszystkich innych) wybrałam szydełko 3,5 mm oraz włóczkę akrylową w dwóch kolorach  róż i fiolet. Potrzebny będzie też: znacznik ( mój to zwykła zawieszka od firanek kupiona 0,20 gr) dwa czarne guziczki na oczka, dwa różowe guziczki, tasiemka i wypełniacz ( ja używam poduszek z wypełnieniem - poliester antyalergiczny) oraz troszkę czarnej włóczki na nosek buźkę itd.


Cały miś zrobiony jest półsłupkami 
Legenda moich oznaczeń:
O - tzw.  magic ring 
I - półsłupek
^^^ - dwa półsłupki w jednym oczku (dodajemy)
vvv- dwa półsłupki zbieramy razem (odejmujemy)
 w kursie nie będę opisywać dokładnie wzoru bo myślę że każdy kto  robił cokolwiek na szydełku świetnie poradzi sobie z samym schematem :)

GŁOWA
Zaczynamy:
Fioletową włóczką robimy głowę 
1. O - 6 _ sześć półsłupków w magic ring 


 2. ^^^ x 6- 12 ( dwa półsłupki w każdym oczku)


 3.I ^ - 18 ( półsłupek, dwa półsłupki w jednym oczku )


 4. II ^- 24
5. III ^ - 30
6. IIII ^ - 36
7. IIIII ^ - 42
8. IIIIII ^ - 48

9.-14. przerabiamy na około (bez dodawania już)

15. IIIIII v ( 6 półsłupków i dwa zbieramy razem)
16.IIIII v
17.IIII v
18.IIIv
19. przerabiamy na około
20. II v
21. przerabiamy na około
 i to jest koniec ostanie oczko robimy ścisłe (same oczko bez dobierani nitki) przewijamy nitkę do wewnątrz robimy supełek i tyle
 
Teraz już możemy wypchać naszą głowę


 CIAŁO
Do ciała biorę różową i fioletową (paseczki)
1. O- 6
 2.^^^ x 6- 12 ( dwa półsłupki w każdym oczku)
 3.I ^ - 18 ( półsłupek, dwa półsłupki w jednym oczku )
 4. II ^- 24

5.III ^ - 30(teraz w tym rzędzie od pierwszego półsłupka  zmieniamy na fiolet )
6.IIII ^ - 36 (fiolet)


(zmieniając kolor nie obcinamy nitki tylko lekko napinamy -  tak to wygląda z lewej strony)

 7. -14. przerabiamy na około zmieniając kolor co dwa rzędy 


15.IIII v - ( 4 półsłupki i dwa zbieramy)
16. na około
17.III v 
18.-20. - na około
21. II v 
22. na około
i tu jest koniec kończymy jak przy głowie , ale zostawiamy dość spory kawałek włóczki bo nim przyszyjemy głowę do ciała
wypełniamy
i przyszywamy
i tak wygląda końcowy etap tej części pracy


NOGI
Tutaj też użyjemy  obydwu kolorów
Najpierw róż
1. O- 5
2. ^^^ - 10
3. I ^ - 15
4. II ^ -20
5. III ^ - 25
teraz zmieniamy kolor na fiolet
6. - 9. - przerabiamy na około


10. III v ( 3 półsłupki i dwa zbieramy)
11. - 14. - przerabiamy na około 
15. II v
16. - 23. - przerabiamy na około
24. II v
25. - 28. - przerabiamy na około
i to jest koniec, zakańczamy oczkiem ścisłym i zostawiamy spory kawałek włóczki do przyszycia


W ten sam sposób robimy droga nogę i obie wypychamy

Teraz każdą nogę zszywamy w ten sposób

i ściągamy nitkę
następnie przyzywamy nogi

tak wygląda koniec tego etapu


W następnej części pokaże ręce, pyszczek i uszy
To jest mój pierwszy kursik więc wszystkie uwagi są mile widziane bo nikt nie jest nie omylny :)
Mam nadzieje że jest do tej pory w miarę zrozumiały i przejrzysty :)

48 komentarzy:

  1. Jak dla mnie kursik super.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. super :) ja na razie raczej tasma bawelniana a z wloczki mniej ale czas sie przelamac :) trzyma mnie jeszcze troche obawa po pierwszym i ostatnim lisie jakiego zrobilam i przejscia tak mi wyszly ze u panie :) ale dzieki za podpowiedz co do znacznika. ja uzywalam agrafki a na to nie wpadlam jakos :) pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oryginalne znaczniki jak dla mnie są dość drogie a haczyk do firanek jest grubszy ale dobrze spełnia swoją funkcje a i lubią się gubić więc strata nie duża

      Usuń
    2. Fajny tutorial, na pewno spróbuję. A zamiast znacznika używam spinaczy kolorowych do papieru, też się dobrze sprawdzają. Pozdrawiam Karolina

      Usuń
  3. Piękna sesja, dobry tutorial :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Absolutnie muszę spróbować choć nie wiem czy się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam zapał i talent!!! ja to mam "dwie lewe ręce " do szydełkowania, haftowania, robienia na drutach :):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję za tutka. Ja z pewnością skorzystam. A nie łatwiej by Ci było robić głowę i brzuszek jednym ciągiem? W sensie aby nie zszywać tylko jedną nitką robić. Ja przynajmniej tak robię. Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dziękuję za tutka. Ja z pewnością skorzystam. A nie łatwiej by Ci było robić głowę i brzuszek jednym ciągiem? W sensie aby nie zszywać tylko jedną nitką robić. Ja przynajmniej tak robię. Pozdrawiam i czekam na ciąg dalszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz jakoś tak się nauczyła i tak mi zostało, ale nie omieszkam spróbować :)

      Usuń
  8. piękne te misie..ahh chciałabym zrobić takie niestety nie rozumiem tych schematów. Mam 14 lat i dopiero zaczynam zabawę z szydełkiem. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne Misie! oczarowały mnie, aż mi trudno zebrać myśli..... 'strach' myśleć co będzie jak pokaże je dzieciom :))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki tym instrukcjom MISIE robię hurtowo :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny tutorial muszę kupić wloczke o będę próbować :) bo dzieciaki bardzo chcą :) pozdrawiam Kornelia

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dziekuję za świetny kursik robienia miśia.Właśnie muszę zrobić coś podobnego i filmik mi pomoże.Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja prosze o pomoc... bo robie i jakos mi za duzo tych polslupkow wychodzi, z jednego robie jesden, z kolejnego dwa, potem znowu jeden, ale mi za duzo tych polslupkow i zamiast glowy wychodzi falowana spodnica :( pomocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w każdym kolejnym rzędzie trzeba zwiększać kolejno ilość pojedyńczych półsłupków , aż dojdziemy do momentu gdy już nie dodajemy tylko robomy na około. w raźie dlaszych wątpliwości poszę pisać :)

      Usuń
  14. Bardzo fajnie to przedstawiłaś :) dla mnie turtorial badrzo zrozumiały.

    OdpowiedzUsuń
  15. A jeśli chciałabym zrobić misia większego? To jak powiększyć schemat? Będę wdzięczna za pomoc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. albo dajemy grubszą włóczkę i wtedy większe szydełko albo dodajemy dodatkowe rzędy oczek, trzeba kombinować :)

      Usuń
  16. Dzięki mojej koleżance rozszyfrowałam wzór. Czuje się tępa włóczkowo :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja szydelkuje 3 lata ale jakos te znaczniki dlamnie niezrozumiale i mie bardzo wiem co przeczytala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są to moje oznaczenia legenda jest pod pierwszym zdjęciem

      Usuń
    2. Jak sie weznie szydelko do reki i zacznie robic, wszystko staje sie jasne. Super kursik. Dziekuje, dzieki temu kursikowi robie juz 4 misia. Dwa mozna obejrzec na moim blogu zapraszam.

      Usuń
    3. Jak sie weznie szydelko do reki i zacznie robic, wszystko staje sie jasne. Super kursik. Dziekuje, dzieki temu kursikowi robie juz 4 misia. Dwa mozna obejrzec na moim blogu zapraszam.

      Usuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. A gdy jest |||^ to robimy trzy pólslupki i czwarty to podwójny czy dwa polslupki i trzeci to podwójny bo ja robila że trzeci to podwójny i szybciej mi wyszła końcowa dziurka łączonca glowe z tułowiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. III ^ to trzy półsłupki a czwarty podwójny

      Usuń
    2. Dziękuję następny misiek będzie poprawniejszy bo teraz mój jest trochę mały i krzywy

      Usuń
  22. A czy mogłaby Pani napisać ile metrów włóczki potrzebne jest, aby wykonać misia? A także ile potrzeba wypełnienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 160 m powinno wystarczyć a wypełnienia myślę że ok 150 - 200 g ( ciężko mi powiedzieć gdyż kupuje na kilogramy)

      Usuń
  23. Te misie są takie urocze, że postanowiłam się nauczyć robić na szydełku :) zaczęłam wczoraj dopiero, dlatego mam pewnie bardzo głupie pytaniem, bo nie do końca ogarniam te zapisy...
    czy taki zamis: III ^ - 30 oznacza, że robię dwa półsłupki a w trzecim podwajam?? czy robię 3 w jednym??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzy pół słupki w czwartym podwójne

      Usuń
    2. jeśli dopiero się Pani uczy polecam filmiki na you tubie warto pooglądać jak ktoś robi cokolwiek to pomaga w początkach :)

      Usuń
    3. dziękuję bardzo! doszłam do tego, jak zaczęłam robić, miałam jakieś zaćmienie w zrozumieniu legendy :)
      Główkę mam już zrobioną :)

      Usuń
  24. Hej skorzystałam z twojego tutoriala i mam mały mętlik niby mis wyszedł uroczo ma 25cm Ale drugi wychodzi większy może będzie mieć 30-35cm :)moje pytanie z twojego tutorialu jakiej wielkości ma wyjść mis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko zalezy od grubosci wloczki, rozmiaru szydelka i tego jak bardzo wypchamy misia

      Usuń
  25. Ten tutorial to strzał w dziesiątkę. Przystępny nawet dla początkujących. Stosuję podobny zapis wzorów, tylko literki v są u mnie odwrotnie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jesteś WIELKA , od dłuższego czasu chciałam mojej wnusi zrobić takiego misia i dzięki Tobie za pośrednictwem Joli z babojola mam . Dziękuję bardzo !

    OdpowiedzUsuń
  27. Aniu mam pytanko - I ^ - 18 ( półsłupek, dwa półsłupki w jednym oczku ) , a ja robię tak jeden półsłupek i 18 półsłupków w jednym oczu ? czy to tak ma być - Pomocy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w jednym oczku- półsłupek, w drugim oczku- dwa półsłupki i tak na zmianę. w sumie na około jest ich 18

      Usuń
  28. Aniu mam jeszcze pytanie jak odejmujemy to lecimy cały rząd tak i potem następny ? 15. IIIIII v ( 6 półsłupków i dwa zbieramy razem) i potem następny o 5 słupków i znowu cały rząd ?

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam czy moge zakupic wzor na lawendziaki?

    OdpowiedzUsuń
  31. Coś pięknego! Zaczynam właśnie przygodę z szydełkiem - ale już mam cel - takie miśki! Chcę chcę chcę!!!!! :) Dam radę! Najpierw jednak podstawy! Ciekawe kiedy stworzę pierwsze dzieło :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)