poniedziałek, 25 maja 2015

lalka jak lalaloopsy - tutorial cz. II

Witam,
dziś druga część kursu w której zrobimy włosy, butki i wykończymy szczegóły lalki.
Potrzebne będą włóczka na włosy i butki, ja użyję jasnego fioletu na włosy i różowego który był juz uzyty na koronkę. Do tego dwa guziki z czterema dziurkami (bo moja lalka ma być podobna do lalaloopsy), dwa guziki z dwoma dziurkami do sukienki, wstąrzka do włosów, filc na policzki, klej do taknin, igła nitka.

włosy
 1. 0-6

2. ^^^ - 12

3. I ^ - 18
4. II ^ - 24
5.III^- 30
6. IIII^ - 36
7. IIIII^-42
8.IIIIII^-48
9.IIIIIII^ - 54
 10. - 19. na około
zostawiamy długi kawałek włóczki 

tak wygląda nasza fryzurka którą zakładamy na głowę
przyszywamy nie mocno delikatnie napinamy włóczkę

tak to wygląda po przyszyciu.
Teraz loczki, robimy 40 oczek łańcuszka i jedno zwrotne.
w każdym oczku łańcuszka robimy dwa pół słupki
w efekcie otrzymujemy sprężynki i zostawiamy trochę włóczki do zamontowania ich.
wykonujemy ich 6 sztuk
bierzemy naszą lalkę i wbijamy sięszydełkiem w bok naszej fryzurki
przewlekamy końcówkę spreżynki i zawiązujemy następnie końcówki albo obcinamy albo chowamy szydełkiem po spód


i tak po trzy z każdej strony

zawiązujemy wstążeczki na kucykach


teraz zajmijmy się butkami
posłużymy się początkiem schematu na nogi

w każde oczko robimy dwa półsłupki jak przy nodze i robimy ok 6 - 7 rzędów na około
ostatni rząd to oczka ścisłe

wkładamy butek na nogę i robimy paseczek z łańcuszka
i tak samo drugi

Nasz lalka jest prawie gotowa
 
przyszyjmy oczka
z filcu wycinamy dwa małe kułka na policzki i przyklejamy klejem do tkanin albo obszywamy
wyszywamy kordonkiem lub podwójną nicią buzię


doszywamy guziczki na sukience i....









nasza lalka jest gotowa :)
i jak wam się podoba :)
dziękuję za udział w kursie, w razie uwag i pytań piszcie :)
miłego szydełkowania :)

ps. na fanpagu na FB do 9 czerwca trwa konkurs w którym do zdobycia jest ta lala.
https://www.facebook.com/miskowachataani?fref=nf 

15 komentarzy:

  1. Ale gonisz :) Moja paczka jeszcze nie dotarła. Czekam i doczekać się nie mogę :) Efektami pracy na pewno się pochwalę.
    Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż żal człowieka ściska, że samemu się nie potrafi takich pięknych rzeczy robić :( Na pewno jest to bardzo pracochłonne, ale efekty są genialne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za wspaniały i bardzo czytelny kursik. Moja czteroletnia panienka, która nie bardzo lubi bawić się lalkami tą lale poprostu uwielbia. :-D dziękuję i pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! a czy każdy rząd zakańczasz oczkiem ścisłym czy taką spiralą??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. robimy na około czyli spiralą zaznaczając znacznikiem początek każdego rzędu

      Usuń
  5. Aaaa to dobrze, że zapytałam, bo ja zrobiłam misia, ale głupia kończyłam oczkiem ścisłym...

    OdpowiedzUsuń
  6. Też spróbowałam swoich sił. Udało się! Nasza lala nie jest tak idealna jak wzór, ale jestem i tak dumna, bo to moja pierwsza przygoda z szydełkiem, na pewno nie ostatnia. https://images82.fotosik.pl/421/6754a01f82eede7bmed.jpg

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za ten schemat i dokładny opis :) popełniłam z niego juz kilka lal a będą pewnie jeszcze kolejne :) oto kilka z nich https://www.facebook.com/handmadebyemako/photos/a.592710867544687.1073741828.592693334213107/646166668865773/?type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
  8. opis jest świetny moja lalalopsy jest super czasem filmik nie jest tak dokładny jak ten opis
    bardzo fajny

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam. Bardzo przepraszam, ale gdzie Pani kupuje ten sylikon w kulkach? Bo na allegro nie mogę jakoś znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję za taki czytelny schemat. Laleczka wyszła super!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Magdalena Barańska11 stycznia 2019 16:57

    Jak dla mnie taka lalka jest najpiękniejsza na świecie, ponieważ sama się kiedyś takimi bawiłam. Chociaż ostatnio córce zamówiłam https://modino.pl/lalki-my-little-pony-equestria-girl-friendship-party-7-pack-hasbro-e1933 czyli zestaw lalek z serii My Little Pony. Jest przeszczęśliwa i to moim zdaniem liczy się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko super,dobrze byłoby dopracować stopy,bo duże dziury wychodzą

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)