sobota, 23 maja 2015

lalka jak lalaloopsy - tutorial cz. I

Witam,
zgodnie z zapowiedzią dziś przedstawiam pierwszą część " jak zrobić lalkę jak lalaloopsy "
co nam bedzie potrzebne włóczka :) do mojej lalki wybrałam jarn art jeans, moim dostawcą jej "kamini" na allegro zawsze szybka dostawa i rozsądna cena.
do tego szydełko rozmiar 3 mm, zancznik lub agrawka, długa igła i sylikon w kulkach. To do części pierwszej w której zrobimy korpus z głową, nogi , rączki i spódniczkę.

Całą lalkę robi się  półsłupkami z wyjątkiem spódniczki gdzie będą i słupki.
Legenda moich oznaczeń:
O - tzw.  magic ring 
I - półsłupek
^^^ - dwa półsłupki w jednym oczku (dodajemy)
vvv- dwa półsłupki zbieramy razem (odejmujemy)

zaczynamy?
:) 

 1. O - 6 _ sześć półsłupków w magic ring 

2. ^^^ x 6- 12 ( dwa półsłupki w każdym oczku)
 3.I ^ - 18 ( półsłupek, dwa półsłupki w jednym oczku ) 
  4. II ^- 24
 5. III ^ - 30
6. IIII ^ - 36

 7.-14. (8 rzędów) - na około
15. IIIIv 
16. na około
17. IIIv
18.- 20. na około 
21. IIv 
22. na około 
i mamy tułów

wypychamy ale zostawiamy luz na górze
teraz przejdziemy do głowy którą robimy razem 
tam gdzie skończyliśmy zmieniamy kolor na cielisty
i jedziemy tak:
1. II ^- 24
2. III ^ - 30
3. IIII ^ - 36

4. IIIII ^ - 42
5. IIIIII ^ - 48
6.IIIIIII^- 54 
7. - 13. na około
teraz bierzemy kulki silikonowe i wypełniamy to miejsce jak by szyję ;) dość dużo tu wpychamy by głowa lalki się nie gibała.
teraz będziemy zwężać

14. IIIIIII v ( 7 półsłupków i dwa zbieramy razem)
15.IIIIII v
16.IIIII v
17.IIIIv
18.IIIv
19.IIv
gdy dochodzimy do tego momentu wypychamy głowę
i zakańczamy
20. Iv
21vvv

zakańczamy robiąc supełek i szydełkiem wciągamy pod spód jeśli nie wyglada to dobrze nie przejmujcie się tą część zakryją włosy.



przechodzimy do nóg
oto schemat na początek nogi.
1.
mam nadzieję że jest czytelny dla was
tak to powinno wyglądać
2.teraz w każe oczko robimy dwa połsłupki
3.- 8. pięć rzędów na około
9. 8 półsłupków- ^^^^ ( zbieramy dwa półsłupki w jeden x 4 ) - 8 półsłupków
10. 7 półsłupków-^^^-7 półsłupków
 11. 7 półsłupków-^^-6 półsłupków
12. 13. - na około
14. 5  półsłupków- ^ (zbieramy dwa półsłupki w jeden)-6 półsłupków- ^
na tym etapie radzę wypchać stopę bo potem bedzie cieżko


15. - 31 na około (16 rzędów na około) i dopychamy kulką silikonową resztę

dorabiamy druga :)

teraz rączka
1. 0-5
2.^^^
3.I ^
4.II^

5. - 10. - zwężamy tylko po 1 oczku w rzędzie( u mnie jest to 2i 3 oczko w rzędzie)

11.-12. na około
13. zwężamy jedno oczko
14. - 27. na około ( 13 rzędów)
wypychamy kulką silikonową 
w czasie robienia na około można dowolnie zmieniać kolory w zalezności jaki efekt rękawka się chce osiągnąć ja zrobiłam to tak:



dorabiamy drugą

tak wygląda nasza lalka bedziemy teraz doszywać nogi

w ten sposób zszywamy nogę
pociągamy nitkę by sciągnąć i przyszyamy do tułowia

teraz rączki


i tak prezentuje sie nasza lalka

teraz spódniczka
biorę różowy kolor paska i półsłupkami oplatam do okoła

teraz robimy trzy rzędy słupkami w taki sposób : jeden słupek- dwa słupki w jednym, tak do okoła


 tak pownino to wyglądać
teraz jeśli ktoś chce można zrobić koroneczkę
trzy półsłupki- puste oczko- oczko ścisłe i tak do okoła
oto nasza lalka :)
wkrótce kolejna część gdzie zrobimy włosy, butki i podoszywamy to i tamto ;)
wrazie pytań, uwag piszcie :)
pozdrawiam

42 komentarze:

  1. Super kurs :) lala będzie super, ale chyba nie dam rady takiej zrobić. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu, bardzo bardzo dziękuję! Spadłaś mi z nieba :) Dziękuję za kursik. Zabieram się do pracy :)
    Pozdrowionka, Marta

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny kursik. Na pewno kiedyś skorzystam i zrobię podobną lalkę :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kochana! Zrobiłam już misia ( był to mój pierwszy misio , więc mam do niego wielki sentyment ). I zaraziłaś mnie totalnie !!! Powstał już minionek, teraz pracuję nad myszką miki :) I na laleczkę też mam już chętkę .... DZIĘKUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przydatne wskazówki,czekamy na więcej.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ile kolorow wloczki potrzeba na taka lale ? super kurs... dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy jak chcemy żeby lala wyglądała :) do tej użyłam 5 kolorów :)

      Usuń
  7. dziękuje bardzo że pani podzieliła się taką wielką wiedzą jak zrobić lale :)

    OdpowiedzUsuń
  8. piękna lala, super wyczerpujące informacje :) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurs świetny , wszystko bardzo dobrze pokazane i rozpisane .Jestem zachwycona .Bardzo dziękuję i ciesze sie że dzielisz sie swoja wiedza i doswiadczeniem . Moja lala sie juz tworzy , zabieram sie właśnie do zszywania poszczegolnych czesci ciala . Jeszcze raz bardzo bardzo dziekuje .Monia

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak tak nawet bardzo ,moja lala skonczona , corcia bardzo sie cieszy.Zastanawiam sie teraz czy robic kolejna czy misia :-) Dziekujemy

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam jeszcze pytanko czy włóczka ktorej pani uzywa jest podobna grubością do włóczki Kotek ?Orientuje sie pani ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu jesteś kochana,tak pięknie ,dobrze jest rozpisany schemat lalki,jestem zachwycona.Dziękuję Ci ,że jesteś tak miła i potrafisz dzielić się doświadczeniem i wiedzą.Zrobiłam już 3 lalki na prezent dla znajomych i są zachwyceni.Dziękuję Ci bardzo za wzór i serdecznie pozdrawiam Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest mi bardzo miło :)

      Usuń
    2. Witam!
      Aniu mam jeszcze jedną prośbę, czy mogłabyś jeszcze zrobić schemat inną wersję włosów,
      po prostu jak można zrobić inną fryzurę pozdrawiam Krystyna

      Usuń
  13. Włoski czy inne gadżety podoszywać można wg własnego uznania. Ale sama lala super i mam wrażenie, że nawet mi może udać się ją zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekna lalka i bardzo dobra instrukcja krok po kroku (z perspektywy kogoś kto zaczyna przygodę z szydełkowaniem). Już tworze swoją lalkę głownie na podstawie Pani instrukcji ;) dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  15. To że ktoś ma zdolności to się często zdarza... ale jeszcze jak się chce swoją wiedzą podzielić to już gorzej z tym... Pięknie dziękuję za kursik, jest super. Oby wiecej osób takich :)
    Prosiłaby jeszcze o pomoc w ubrankach na drutach na takie lale. Nigdzie nie mogę znalezć schematów a na oko to napewno nie wyjdzie tak ładnie- symetrycznie...Na pintereście jest duzo wrzucone lal, ale bez wzorów...Wysłałam zapytanie do "kuferek Bietki" ale nie mam za dużych nadzieji, ze sie podzieli... :p bo na jej blogu tylko sprzedaje... Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam cieplutko :)
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam niestety na drutach robić jeszcze nie potrafię dlatego dla swoich misiów ubranka z reguły szyję a jak robię coś na szydełku zawsze na oko, z lenistwa tego w schemat nie spisuję :(

      Usuń
  16. Serdeczne dzięki za idealnie przedstawiony kursik. Wczoraj miałam straszną jesienna chandrę, i natrafiłam na Twój blog. Zasiedziałam się do głębokiej nocy. Po trochu powstaje dawno wymarzona lala, którą chyba za kilka dni będzie przedstawiona na moim blogu. Spadłaś mi z nieba w sam czas. Wielkie dzięki i pozdrowienia z jesiennego i deszczowego Wilna.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lala super zrobiłam również z tego wzoru, lecz trochę pozmieniałam. Lala wyszła super!

    OdpowiedzUsuń
  18. jaka duża jest lalka?

    OdpowiedzUsuń
  19. Wspaniałe opisy bedziesz może miała jeszcze inne pozdrawiam początkująca

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczna lala. Świetny kurnik. Dziękuję.: )

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudny opis, dziękuję - biorę się za szydełko!

    OdpowiedzUsuń
  22. lala śliczna tak mi sie spodobała ze w tej chwili ukończyłam druga dla drugiej wnusi,dziękuje za kursik
    pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  23. Niewiem jak z tymi raczkami,1 rząd 5 oczek,2 nie rozumiem 6?

    OdpowiedzUsuń
  24. Piekna lala, jak tylko dojda do mnie wloczki zamierzac taka wydziergac z twoim kursikiem moze uda sie zrobic cos do lali podobnr

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedy będzie następna czesc

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za komentarz :)